måndag 8 december 2008

Kobe Luminaire

Ännu mer äventyr och jag älskar det. Jag önskar att jag kunde hålla på så här varje dag, varje kväll. Jag, Jonas och Aika (äventyrstrion) stack till Kobe idag efter skolan för att se en enorm och högt omtalad ljusshow. Det är en hyllning till alla de 6 400 offer som dog i den stora Hanshin-Awaji-jordbävningen i Kobe. Den hålls varje år för att offrens själar skall kunna vila i frid och ge hopp om stadens återuppbyggnad och pånyttfödelse. Det var något underbart fint faktiskt. Nästan julstämning över det med alla ljus. Fast utan snö såklart. Och tomtar. Jag känner iallafall att jag inte kan beskriva detta tillräckligt, så dessa hemskt vackra bilder får sköta det åt mig. Jag börjar med tre bilder för att skapa lite intresse. Nästa inlägg kommer vara något utöver det vanliga. Imponerande är bara förnamnet och att vara där var en enorm upplevelse. En upplevelse jag är väldigt glad att kunna uppleva.



Inga kommentarer: