torsdag 11 december 2008

Slutet är nära

Jag har fem saker kvar att göra i skolan. Det står så på min lilla minneslapp som hänger här ovanför skrivbordet. Jag har två uppsatser, som ska skrivas klart till början av nästa vecka. Jag känner att jag ligger bra till med dessa. Sen så är det ett "Final Exam" i min japanska populärkultur-kurs på onsdag nästa vecka. Sen så har vi det här med japanskan. I morgon har jag mitt "Oral Exam" där jag ska ställa frågor till vår "sensei" och svara på andra frågor. Jag sitter därför här och försöker memorera några meningar vi ska träna på. Det går sådär. På tisdag har jag "Written Exam" i japanskan. Och vet ni vad? Om 6 dagar så kommer jag vara klar med min skola i Japan. För alltid. Terminen är slut och alla kommer börja röra sig hemåt. Det känns lustigt.

Igår så firade vi Jonas. Han fyllde 23 och det firades först med klassisk beerpong här i studenthuset och sedan middag på en grym restaurang. Där beställer man in massa smårätter för typ 20-25 kronor och det delas och byts. Ett enormt glas med öl (gissar på nästan litern) för också 20-25 kronor. Väl tillbaka i studenthuset så åt vi alla tårta.

Inga kommentarer: